tirsdag den 8. maj 2012


Statisik er en  er en beskrivende videnskabelig metode, hvor man effektivt anvender numeriske data, som fx kan komme fra eksperimenter, spørgeskemaer eller registre. Omhandler at drage konklusioner om generelle tilfælde (dvs en population) ud fra et enkelt tilfælde (stikprøve)...!

Og hvis man så ikke efter ovenstående er faldet i søvn så går statistik i al sin enkelhed...!!! - ud på at finde ud af om der er forskel på to populationer....! NÅ

Jeg er nu godt i gang med 3 uge - vi har KUN STATISTIK. I længden bliver det godt nok lidt langhåret - lige indtil man finder charmen og fidusen og jeg tror faktisk jeg er ved at nå dertil, men jeg er også ved at være træt af kun at fokusere på statisktiske modeller og nye beregner så weekend kom frisk - du er ventet for så kan jeg komme ud i alt det smukke, duftende og dejligt grønne og dase (SOL ER BESTILT - hørte i det??!?!!!)

Jeg håber snart at alle dage vil have det gode vejr vi havde til kapsejlads d. 3. maj - det var så fantastisk skønt.

Dette billede er enten ingeniørerne eller økonomernes "show" med angribirds.... Kunne bare ikke få mere zoom på - næste gang --> nyt kamera!!! :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar